Made 2010 |
zondag, 20 juni 2010 12:14 |
Zaterdag 19 juni stond de wedstrijd in Made op het programma. Doordat de vrijdag ervoor het Braanks Bierfeest werd gehouden werd er niet door iedereen geheel fit gestart aan de dag. Op het wedstrijdterrein in Made werden de bus en caravan naast Red Impact geïnstalleerd. Red Impact had die avond ervoor het Bierfeest laten lopen om de tractor af te krijgen, maar dit was helaas niet gelukt. Toch waren ze met de bus afgereisd om er een gezellig weekend van te maken. Waarschijnlijk hebben ze daar geen spijt van gehad. Nadat alles geïnstalleerd was, werd er aangeschoven om het Nederlands elftal te kijken.De 4,5 ton SuperSport klasse was als één na laatste klasse aan de beurt. In de klasse ervoor konden we al zien hoe de Greenstar het goede voorbeeld gaf in de 3,5 ton SuperSport, door deze klasse te winnen. Na wat zoeken naar de juiste sleepwagen afstelling was het de Wild Pirate die als eerste een officiële afstand neerzette. De Wild Pirate werd stil gezet op een afstand van 96,74. Vervolgens was het de Mannheim Miracle die ging proberen een FullPull neer te zetten. Uiteindelijk zette deze een afstand van 95,34 neer. Later bleek dat er teveel toeren waren gedraaid en dus werd de combinatie gediskwalificeerd. Vandaag zat Laurens achter het stuur van Simply Green en mocht gaan proberen de eerste FullPull te noteren. Na een goede run konden de vele Simply Green supporters feest vieren, want de eerste FullPull was een feit. Black Magic kreeg het niet voor elkaar om de 100 meter te halen en strandde bij 98,65. Vervolgens was het Blue Thunder die het mocht gaan proberen. Maar ook de Blauwe redde het niet en haalde een afstand van 95,48. Nadat the Mystery vrijdag kapot gegaan was op een wedstrijd in Renswoude hadden ze de hele zaterdag gesleuteld om nog te kunnen aan haken in Made. Uiteindelijk waren ze net op tijd en verschenen ze toch gewoon voor de sleepwagen. Helaas voor de mannen was de run na een paar meter alweer voorbij. Never Done kreeg het ook niet voor elkaar om de 100-meterlijn te halen en noteerde een afstand van 97,16. De volgende tractor voor de sleepwagen was de Red Danger. De nummer 3 van de competitie kreeg het ook niet voor elkaar om een FullPull neer te zetten en zo zag het er naar uit dat er misschien helemaal geen finale zou komen. Erik Peeters ging proberen om dit wel te doen en na een goede run lukte het hem wel om een FullPull neer te zetten. Hierdoor werd er sowieso een finale gerreden. White Shadow en Dragon Deere mochten als laatste nog proberen om erbij te rijden, maar beide machines kregen dit niet voor elkaar. De finale werd dus met 2 machines gereden. Laurens was de eerste die mocht aanhaken en wist een strakke run neer te zetten. Er werd weer een goede snelheid gehaald en de uiteindelijke afstand was 96,63. Erik Peeters moest nu proberen om deze goede afstand te verbeteren. De international kreeg het niet voor elkaar. De precieze afstand heb ik in de feestvreugde niet genoteerd, maar het verschil was rond de 4 meter. De groene Herten langs de baan vierde feest, want door deze overwinning wordt het gat met the Mystery een stuk groter. Helaas voor de Valtra-mannen was de trekker kapot gegaan, maar dit betekend wel dat de voorsprong nu 22 punten bedraagt. Vrijdag rijden we een Demo in Hoog-Blokland en de volgende competitiewedstrijd is in Speuld. De overwinning werd goed gevierd in Made. Het opgezette kamp met Red Impact was nog lang gezellig en de bbq's deden het erg goed. Na deze onrustige nacht werd zondag de bende opgeruimd en koers gezet richting Molenaarsgraaf. |