Hagestein 2010 |
zondag, 04 juli 2010 11:04 |
Vrijdag avond 2 juli mocht er aangehaakt worden in de 4.0 ton pro-stock klasse in Hagestein. Deze klasse wordt niet vaak verreden en daardoor was het een grote klasse met deelnemers die normaal gesproken in andere competities uitkomen. Er stonden 26 deelnemers in het programmaboekje en uiteindelijk waren er 22 tractors die ook echt hebben aangehaakt. Nadat de sleepwagen een paar keer was verzet werd uiteindelijk de goede afstelling gevonden. Gert Mulder had met zij volvo BM810 de eerste officiële run en zette gelijk een FullPull neer. Vervolgens was het de Mannhein Miracle van de gebroeders Bruggeman die een FullPull wist neer te zetten. Nadat verschillende andere machines de FullPull lijn niet wisten te halen, was het Dries van Dragt met de Red Dragon die wel 100 meter wist te halen. De Zetor die veel meer toeren draait dan de 2700 die wij mogen draaien zette een goede run neer. Dynamite had enkele trekkers later een dure avond in Hagestein. Een harde klap betekende het einde van de turbo van deze International. Arco Sterk, die er eindelijk weer eens bij was als speaker, had het over ‘de turbo in stijl eraf janken’. Nou dat was zeker gelukt. Red Impact was de volgende die aan mocht haken en de rooie uit Zijderveld voegde zich na een overtuigende FullPull ook bij het rijtje met finalisten. Laurens was de volgende die zich in het rijtje met finalisten. Een beetje aan de stand verplicht moest er vanavond een FullPull neer gezet worden. Het optoeren van Simply Green is de laatste tijden spectaculair en ook vanavond waren de vlammen weer zichtbaar bij het optoeren. Tijdens de run was de balans niet optimaal, doordat we 500 kg lichter waren dan normaal, maar uiteindelijk werd er toch een goede FullPull neer gezet. De overige deelnemers in deze klasse kregen het niet voor elkaar om een FullPull neer te zetten. Dit betekende dus dat de finale met 5 deelnemers verreden ging worden. De Volvo van Gert Mulder was de eerste die een afstand neer mocht zetten. Met 67,32 was dit dus de te kloppen afstand. Mannheim Miracle was de volgende die aanhaakte en kon met 70,79 deze afstand verbeteren. De Red Dragon was de volgende die voor de sleepwagen verscheen en zette weer een spectaculaire run neer. Doordat deze machine zoveel toeren draait blijft het leuk om naar te kijken. Uit eindelijk zette deze met 77,75 ook een hele goede afstand neer. Red Impact was de eerste die mocht proberen om deze afstand te verbeteren. In een té hoge versnelling kreeg de Inter het niet rond en werd met een afstand van 56,42 voorlopig 4e. Laurens was de laatste in deze klasse die voor de sleepwagen verscheen en ging proberen om de afstand van de Zetor te verbeteren. Na een goede run werd de Simply Green stil gezet op 83,03. Na een afwijking naar rechts werd de machine toch wel op de baan gehouden. De afstand was ook goed voor de eerste plaats. Door deze 1e plaats werd er een reeks neer gezet van 13 wedstrijden achter elkaar op het podium. 1. Simply Green |