Erichem 2011 |
De vierde competitiewedstrijd van dit seizoen stond 4 juni op het programma in Erichem. Heel de dag was het al schitterend weer en als laatste klasse op de zaterdag stond de 4,5 ton Supersportklasse op het programma. Er stonden 13 machines op de uiteindelijk startlijst en Roel Jansen was een extra bijschrijver met zijn Belazerus uit de 3,4 ton SuperSport klasse.
Simply Green had vandaag de proeftrek en met Laurens op de bok verliep dit goed. Het was een listig baantje in Erichem met hardere en zachtere plekken. Uiteindelijk maakte dit voor Laurens niet uit en wist hij een FullPull neer te zetten. Na deze run werd besloten dat de sleepwagen lichter ging. Doordat wij met de zwaardere sleepwagen al een FullPull hadden staan mocht er wel terug gekomen worden, maar hoefde dit niet. Er werd dan ook besloten om dit niet te doen! Met de lichtere sleepwagen was het Blue Thunder die niet goed op toeren kon komen en de strijd moest staken bij 52,85. Deze run was echter een proeftrek en de sleepwagen ging lichter. Hierdoor zouden we deze machine nog een keer terug zien. Orange Factory zette met 96,70 de tweede officiële afstand neer met 96,31. Martien van den Berg wist vervolgens met the Mystery er niet voor te zorgen dat deze machine terug kwam in de finale. Bij 96,70 vond de Valtra haar Waterloo. Vervolgens kwam de Red Danger voor de sleepwagen. De v8 wist echter niet weg te komen en besloot om 6 plaatsen op te schuiven. Na deze moeilijk startende Inter stond Eric Peeters al klaar met de volgende Inter. In een goede run reed de 1066 naar de 2e FullPull in deze klasse. Black Magic, Never Done en White Shadow wisten het goede voorbeeld van de Inter-Aarbei te volgen en reden ook een FullPull. De volgende deelnemer was Blue Thunder die de proeftrek over ging doen. Deze run was echter te vergelijken met de vorige en 40,35 was de uiteindelijke afstand. Henri Versluis wist de Red Impact ook over de 100 meter stil te zetten en dus kwam ook deze machine terug in de finale. Van de bijschrijvers wisten Up and Down (82,99) en Kabouter Power (97,22) het niet te halen. Secret off the Valley reed tussen deze machines door wel een knappe FullPull. Als laatste deelnemers was het de Belarus van Roel Janssen die meedeed in de 4,5 ton SuperSportklasse. Deze machine die normaal in de 3,4 ton SuperSport rijdt presteerde zeker niet slecht en haalde een afstand van 75,73. De finale ging verreden worden met 8 machines. Laurens was de eerste die een afstand neer mocht gaan zetten. Na een slechte start werd de run daarna niet veel beter, er moest veel geremd worden en met de uiteindelijke afstand van 93,15 die het meetsysteem aan gaf zat er waarschijnlijk geen topklassering in. Erik Peeters was de volgende deelnemer en kende geen superstart, toch reed hij de Turbo-Aarbei naar 98,27. Na deze 2e deelnemer in de finale bleek echter dat de afstandsmeting op de sleepwagen niet juist werkte. Bij onze run in de finale waren er al twijfels en bij de run van Erik Peeters was dit weer zo. Hierdoor werd door de wedstrijdleiding besloten dat de gehele finale opnieuw gereden moest worden. Duidelijk was dat wij geen goede run hebben gehad in de finale en we op deze manier een herkansing kregen. De NTTO-deelnemers moeten alles altijd prima voor elkaar hebben, maar helaas na Achterberg waren er nu weer problemen met de afstandsmeting. De finale werd opnieuw gestart en de 2 deelnemer die al gereden hadden schoven 6 plaatsen op. Black Magic werd daarmee de eerste deelnemer die een officiële afstand in de finale neer mocht zetten. De machine deed echter niet wat hij moest doen en stond stil bij 38,25. Never Done was de volgende deelnemer en in een goede run wist deze de leidersvlag neer te zetten op 93,51. White Shadow ging de laatste meters van zijn run 'uit' en wist de afstand van Never Done dan ook niet te verbeteren. Er werd 93,21 genoteerd voor de witte Case. Red Impact was het vervolgens die naar een voorlopige eerste plaats reed. In een onrustige run wist Henri Versluis uiteindelijk een 94,10 op het scorebord te laten verschijnen. Waar Red Danger de eerste run problemen hard met weg komen duurde het de finale run ook erg lang voordat de machine op toeren kwam. Toen de V8 echter weg was werd er een goede run neer gezet en met 97,28 ook een goede afstand. De niet-competitiedeelnemer Secret off the Valley die met 94,97 naar een knappe voorlopige 2e plaats reedt. Na deze John Deere was het de John Deere 4020 uit de Alblasserwaard die voor de sleepwagen kwam. Deze 'officiële' finalerun besloot Laurens om iets anders weg te rijden. Er werd veel langer op de koppeling gereden, zodat er op het eerste slechtere stuk van de baan niet geslipt werd en de machine recht bleef. Vervolgens pakte de machine goed op en werd er een afstand van 101,65 neer gezet. De verste afstand tot op dat moment. Met alleen Erik Peeters nog te gaan was de podiumplaats dus al binnen. De turbo-aarbei wist met 98,01 gelukkig weer een goede run neer te zetten. Deze afstand was dan ook goed voor de 2e plaats. Met de uiteindelijke 'herkansing' die we hebben gekregen liet de John Deere 4020 zien wat hij in petto heeft. Het is vervelend dat het meetsysteem op de sleepwagen weer niet juist functioneerde. In Erichem is dit dus deze keer gunstig voor ons uitgevallen. Erik Peeters pakte zijn uiteindelijke 2e plaats sportief op. Hij wist beide finaleruns een goede run neer te zetten. Red Danger is met zijn 3e plaats ook weer helemaal terug en Secret off the Valley wist als niet competitie deelnemer een hele knappe 4e plaats neer te zetten. Red Impact maakte de top 5 in Erichem compleet. De volgende competitiewedstrijd wordt verreden op 18 juni in Made. Tussendoor wordt de Simply Green club van 100 bbq gehouden en het team en de sport gepromoot op de jaarmarkt in Nieuw-lekkerland.
|