Lunteren 2011 |
De wedstrijd van 22 juli in Lunteren werd vanwege de weersomstandigheden afgelast en verzet naar dinsdag 2 augustus. Wij hadden besloten om daar te gaan rijden zodat we wat kleine dingetjes konden testen. Aangekomen in Lunteren troffen we een nette, ruime opgezette wedstrijd aan met veel publiek. Vanwege een storing aan de sleepwagen liep men echter al wel flink achter op schema en dat zou niet minder worden.
Wij mochten vandaag aanhaken in de 5 ton SuperSportklasse. Deze klasse stond als laatste op het programma met een richttijd van 22.30. Uiteindelijk was het 01.30 (geen typfout) voordat onze klasse kon gaan beginnen. Wild Pirate had de proeftrek op hun thuiswedstrijd. In een goede run leverde dit gelijk een FullPull op en werd besloten om de sleepwagen in deze afstelling te laten staan. Up and Down was het vervolgens die een slechte start had en slechts een afstand van 32,58 noteerde. Yellow Fever kwam niet veel verder en noteerde 33,40. Secret off the Valley was de volgende deelnemer en deze John Deere wist net als de Wild Pirate een FullPull te noteren. The Mystery en Red Danger kregen dit ook voor elkaar. Gebroeders van dijk reed vervolgens met een John Deere, maar deze verloor de strijd tegen de sleepwagen op een afstand van 85,78. Na deze John Deere was het de Farmall van Steal to Steel die in een mooie run een FullPull neer wist te zetten. De mannen van BLue Thunder waren de volgende deelnemer die aan mochten haken. Het hele seizoen zit het al niet mee met dit team en ook op deze wedstrijd verliep het niet volgens planning. Bij 57,91 sloeg de motor net als op de eerste wedstrijd in Nijkerk op hol. Het is te hopen dat de schade meevalt, zodat ze zaterdag gewoon aan kunnen haken voor de competitie in Lochem. Na Blue Thunder was het Marien die als laatste deelnemer in deze klasse mocht gaan proberen een FullPull neer te zetten. In een goede run werd er vrij eenvoudig een FullPull neer gezet en kon er begonnen worden aan de finale met 6 deelnemers. Wild Pirate was de eerste deelnemer. De John Deere ging goed weg, maar als snel bleek dit toch wel een erg hoge versnelling te zijn. De uiteindelijke afstand was 74,41. Secrett off the Valley moest erg corrigeren om binnen de lijnen te blijven. De afstand die de machine toch nog neer wist te zetten was met 73,45 onder die van de Wild Pirate. Vervolgens was het Marc van Laar op de Mystery. De machine ging ook in een hele hoge versnelling weg, heel even leek het erop dat hij toch op ging pakken, maar als snel stond de Valtra van Theunissen weer stil. De afstand op het scorebord van de sleepwagen was 50,88. Red Danger wist vervolgens wel een goede run neer te zetten na lang optoeren. De afstand die Henri van den Brink wist te noteren was 93,97. Steal to Steel mocht gelijk proberen om deze afstand te verbeteren, maar slaagde daar op 1 cm na niet in. Een goede run voor de Farmall, maar met 93,96 kwam de machine dus 1 centimeter te kort. Na Steal to Steel was het Marien die om 02.20 voor de sleepwagen kwam. De John Deere 4020 had een hele goede start, de balans was prima en de tractor ging er lekker in hangen. Uiteindelijk resulteerde deze run in een afstand van 97,82. Na lang wachten toch een eerste plaats voor Simply Green. Er zijn weer gegevens verzameld en we hopen daar ons voordeel mee te doen op de wedstrijd in Lochem voor de punten. Het was jammer dat de wedstrijd erg uitliep, want de baan en de rest van de organisatie waren prima voor elkaar. Zeker op een doordeweekse dag, met enkele teamleden die de volgende dag moesten werken is een einde van de wedstrijd tegen half 3 erg laat. Na afloop werd de tractor snel geladen en rond 04.00 stond de John Deere weer rustig op pad bij Loonbedrijf Mourik. 1. Simply Green |