Lochem 2011 |
Met nog 4 wedstrijden te gaan stond Lochem op het programma. The Mystery had de laatste 3 wedstrijden gewonnen en is voor de competitiestand flink aan het inlopen. Vandaag was het zaak om weer eens boven The Mystery te eindigen of in ieder geval niet te veel punten te verliezen. De weersverwachting voor Lochem was niet al te best, maar met goede moed werd er vroeg naar Lochem afgereisd waar samen met Red Impact een Rood-Groen kamp werd opgezet. De 4,5 ton SuperSport stond als één na laatste klasse op het programma. Om één of andere reden werd er echter besloten dat de trucks eerst moesten rijden en daarna pas onze klasse. Met de dreigende regen waren we 'niet erg blij' met dit besluit. De organisatie had echter het geluk dat het verder droog bleef tijdens de wedstrijd, zodat onze klasse toch nog gewoon verreden kon worden. Wedstrijdleider Bert de With wist net als bij de meeste andere klasses gelijk de goede afstelling te vinden. Er werd gereden met een floating finish en de International van Erik Peeters was de eerste die voor de sleepwagen verscheen. Net als vorige week in Harskamp werd de machine bestuurd door Eddy van Eekelen. In Lochem lag een redelijke baan, met een slecht eerste stuk en een beter einde. De start was dan voor alle machines in deze klasse lastig. Dit bleek ook uit de run van team Peeters. Het eerste stuk was het zoeken naar de grip en uiteindelijk werd er een afstand van 97,34 genoteerd. Besloten werd om deze proeftrek over te doen. White Shadow was de volgende deelnemer en liet zien dat de witte Case goed aan het lopen is. Er werd aan het begin heel lang op de koppeling gereden en uiteindelijk leverde deze run een afstand op van 104,03. Red Danger wist als volgende deelnemer ook een goede run neer te zetten, maar kwam met 102,19 wel te kort op de leidende afstand. Vervolgens stond de eerste John Deere voor de sleepwagen, Never Done ging proberen om de afstand van de White Shadow te verbeteren. De John Deere noteerde een afstand van 99,16 en verbeterde daarmee de afstand dus niet. Red Impact had net als andere andere deelnemers een moeilijke start en toen de machine op begon te pakken was het met een klap over. Nadat er in Oudenbosch 2 weken geleden al een turbo naar de schroothoop kon, was het in Lochem weer flink pech voor het team uit Zijderveld. Opnieuw was het de turbo die het niet overleefd had. Uiteindelijk voor de statistieken gaf het scorebord een afstand van 85,00 aan. Laurens was de volgende die mocht gaan proberen om over de afstand van White Shadow heen te komen. Het is eigenlijk overbodig om te zeggen, maar ook in deze run was er een slechte start. De John Deere 4020 pakte vervolgens wel op en begon aardig snelheid te maken. De machine ging de laatste meters echter wel weer scheef, waardoor er nog flink geremd moest worden om binnen de lijnen te blijven. Op het oog stond de sleepwagen net iets voorbij de leidersvlag. Het scorebord gaf uiteindelijk aan dat dit ook was en Simply Green met een afstand van 104,35 naar de voorlopige eerste plaats was gereden. Na ons kwam Peeters terug om zijn proeftrek over te doen. De eerste run noteerde hij een afstand van 97,34 en in deze herkansing deed hij het met 101,60 een stuk beter. Black Magic wist niet genoeg snelheid op te bouwen en kwam dan ook niet erg in de buurt van de top 3 met een afstand van 99,28. Vervolgens kwam het Rood-Gele kanon uit Wekerom voor de sleepwagen. Ook deze machine had een moeilijke start, maar er kwam flink snelheid in de combinatie. In de laatste paar meters ging de machine uit, maar de opgebouwde snelheid was voldoende om nog uit te rollen naar een afstand van 106,67. Hierdoor nam Martien van den Berg de voorlopige eerste plaats over en schoven wij op naar plaats 2. The Orange Factory kwam er met 97,31 niet aan en ook van Stappust kwam flink te kort met een afstand van 86,85. Blue Thunder stond na het op hol slaan van de motor in Lunteren weer voor de sleepwagen, maar kwam tijdens de run buiten de lijnen en werd gediskwalificeerd. Hiermee hadden alle competitiedeelnemers gereden. De bijschrijvers Red Devil en Brutus waren de laatste 2 deelnemers. Red Devil noteerde 95,33 en Brutus wist een knappe afstand van 100,01 neer te zetten. Voor Simply Green een 2e plaats achter The Mysyery, die dus weer 5 punten inloopt. White Shadow wist naar een derde plaats te rijden. De volgende wedstrijd is in Meerkerk. Voor eigen publiek gaan we daar proberen om weer een 1e plaats te pakken. Na afloop van de wedstrijd werd er in het rood-groene kamp nog een flinke tijd nagepraat over de wedstrijd onder het genot van een hapje en een drankje. Doordat het ondertussen flink was gaan regenen konden we kijken hoe alle andere combinaties weg werden gesleept over het terrein. De twee hoogtepunten waren toch wel Roel Janssen die met een bloedgang op eigen kracht door de bagger kwam en de vrachtwagen van de Green Star die zelfs met een MF ervoor niet weg kon komen. Uiteindelijk werd er aan een lange terugreis begonnen en werd er uitgekeken naar de volgende wedstrijd. 1. The Mystery |