Wekerom 2012 |
30 april traditiegetrouw de start van de NTTO competitie 4,5 ton SuperSport in Wekerom. Voor de teamleden van Simply Green begint deze om 8.00 uur bij het ontbijt in de feesttent in Molenaarsgraaf. Opvallend was dat er dit jaar veel afwezigen waren, misschien dat een pullingparty in het Duitse Fuchttorf daar mee te maken heeft gehad. Na een oranjebittertje werd er met schitterend weer en vol goede moed afgereisd naar Wekerom!
De thuisbasis van the Mystery. De avond ervoor was de omgeving al verkend door verschillende teamleden, dus de voorbereiding was ideaal. De 4,5 ton SuperSportklasse stond als een na laatste klasse op het programma. De Orange Factory en Van Stappust waren helaas niet op tijd klaar en ontbraken daardoor. Verder was iedereen aanwezig en was het Red Impact die op een goede baan de proeftrek moest gaan verrichten. Het zat de mannen (en vrouwen) van het Zijderveldse team vorig jaar niet mee. Voornamelijk turbo-problemen zorgden ervoor dat Red Impact een wisselvallig seizoen had. Maar vandaag een nieuw seizoen en dus nieuwe kansen! Helaas verliep dit voor de Inter niet zo als gepland. Henri kwam niet weg en besloot 6 plekken op te schuiven. Even later meldde de speaker dat we Red Impact niet meer terug zouden zien vanwege problemen met de turbo. Erg balen voor dit team! Red Danger en Secret off the Valley hadden vervolgens nog een proeftrek en uiteindelijk was het thuisrijder the Mystery die de eerste officiële afstand kon noteren. Het rood-gele kanon presteerde als verwacht en reed een mooie FullPull. Blue Thunder herhaalde in de run daarna dit kunstje en dus werd er sowieso een finale verreden. Mannheim Miracle had ook problemen en zagen we helaas niet meer terug. Zo was er op deze eerste wedstrijd al behoorlijk wat schade te noteren. Na deze John Deere stond de volgende John Deere al klaar. En wat voor één! Marien had de trekker voor de sleepwagen gemanouvreerd en stond klaar om zich bij de finale-deelnemers te voegen. De nieuwe Puller 2000 banden boden genoeg grip en de balans van de trekker was prima, deze run resulteerde dan ook in een dikke FullPull. Red Danger kwam vervolgens zijn proeftrek over doen. Henri van den Brink was goed op weg met de International maar bij de 90,42 had de turbo er geen zin meer in en besloot er met een harde knal af te vliegen. De brokstukken vlogen door de inlaat naar buiten, dus er hoefde niet meer getwijfeld te worden of de turbo nog heel was. Zonde voor dit team en alweer de 3e deelnemen met schade vandaag! Hans Heesakkers wist met White Shadow ook een mooie FullPull neer te zetten en ook Team Peeters met Eddy van Eekelen achter het stuur en Dragon Deere kreeg dit voor elkaar. Na deze FullPulls verscheen de totaal vernieuwde en strak uitziende Kabouter Power voor de wagen. Er waren helaas met het wegrijden wat koppelings probleempjes en dus lukte het niet om een afstand te noteren. Wild Pirate noteerde in de laatste kwalificatierun ook nog een FullPull. De finale telde hierdoor 8 deelnemers en beloofde spannend te worden. The Mystery mocht als eerste aanhaken en wist een goede run neer te zetten. De laatste paar meter groef de Valtra een flink gat met het spinnen en noteerde een afstand van 100,50. Een mooie afstelling van de sleepwagen dus. Blue Thunder lukte het niet om deze afstand te verbeteren, maar wist met een redelijke run toch 96,17 te noteren. Vervolgens was het Marien die weer aanhaakte. Wederom een goede run en op het oog was het niet te zien of Simply Green verder was dan de finishvlag of niet. Het leek erop dat ze met de achterwielen in het zelfde gat stonden als The Mysery enkele runs daarvoor. Het scorebord moest uitsluitsel geven en deze gaf na enkele momenten 99,64 aan. Niet genoeg om de leidersvlag te verzetten, maar wel een voorlopige 2e plaats. Secret off the Valley kwam niet weg in de finale. White Shadow probeerde in een hoge versnelling weg te rijden om zo voldoende snelheid op te bouwen. De motor kreeg dit verzet echter niet rond en de Case strandde bij 40,97. Team Peeters had ook een goede run en noteerde met 98,06 een afstand die goed genoeg was voor de voorlopige 3e plaats. Dragon Deere kwam daar niet aan maar pakte met 93,57 wel de 5e plaats. Met een tweede plaats een goede start van de competitie. Natuurlijk kan het altijd beter, maar de eerste 17 punten zijn binnen en tevreden werd er afgereisd naar het Witte Paard in Wekerom om hier samen met the Mystery de wedstrijd nog eens te analyseren. De volgende competitiewedstrijd is zaterdag 12 mei in Stroe.
|