Stroe 2012 |
De tweede competitiewedstrijd van 2012 werd verreden op Stroe. Tegenwoordig heeft de NTTO allemaal Engelse termen en benamingen voor de verschillende klasses, maar het kwam er op neer dat het een wedstrijd was waar zowel de S-divisie als de A-divisie ging aanhaken. Rond een uur of één werd de reis naar Stroe met de bus ingezet. Onderweg moest er nog opgetreden worden als wegenwacht. Het team van Working Power was gestrand met een lekke band. Met gereedschap uit onze bus en vereende krachten werd op de vluchtstrook de band verwisseld en kon de reis weer hervat worden. Om 3 uur kwamen we aan in Stroe en daar was de wedstrijd net begonnen. Red Impact had een mooi plekje vrij gehouden en al snel waren we geïnstalleerd en kon de baan geïnspecteerd worden! De 4,5 ton SuperSportklasse was als één na laatste klasse aan de beurt. Van de 14 deelnemers was the Orange Factory er helaas nog niet bij. The Mystery had de proeftrek en de leider in de competitie had geen goed begin. De run eindigde met een raar geluid bij 16,11. Achteraf bleek dit een kapotte verstuiverleiding te zijn, welke snel werd vervangen, zodat z 6 plaatsen later terug zouden komen. Red Impact was de volgende. Na de pech in Wekerom wilden ze vandaag weer laten zien wat de Inter kan. Een nieuwe proeftrek en Henri noteerde een afstand van 88,98. Hierna werd de sleepwagen echter lichter afgesteld, dus ook Red Impact zou nog een keer terug komen. Black Magic was de eerste die het voor de lichtere sleepwagen mocht proberen. Jan Hendrik Willigenburg zat achter het stuur en wist in een proma run een afstand van 94,04 neer te zetten. Doordat de sleepwagen afstelling was veranderd was dit nog steeds een proeftrek. Door Black Magic werd er besloten om deze over te doen en dus zouden we ook deze machine nog een keer terug zien! Vervolgens was het Laurens die de eerste officiële afstand mocht gaan noteren met Simply Green. Het werd een run met een flinke slinger. Aan het begin moest er gecorrigeerd worden om niet links naast de baan de komen en aan het einde van de run moest er gecorrigeerd worden om er niet aan de rechterkant naast te komen. Uiteindelijk leverde deze run toch wel het gewenste resultaat op, een FULLPULL. Secret off the Valley pikte vervolgens aan, maar deze John Deere 7710 wist geen FullPull te noteren. Het werd wel een mooie afstand 94,29. White Shadow had een redelijke start, maar de run was snel over na een knal. Waarschijnlijk was het de turbo die er geen zin meer in had en dus een flinke schadepost voor de White Shadow. Het scorebord gaf uiteindelijk voor de statistieken 29,69 aan. Blue Thunder was de volgende machine die aanhaakte en ook deze machine kwam niet ongeschonden uit de strijd. De laatste meters van de run klonk er een rare 'sis' en was het over. De afstand was met 95,31 niet genoeg voor een FullPull. Het is te hopen dat de schade voor de 'blauwe' meevalt! Vervolgens was het The Mystery die mocht laten zien dat de problemen van de proeftrek opgelost waren. Martien wist een goede run neer te zetten en noteerde dan ook weer ouderwets een FullPull. Er werd dus sowieso een finale verreden. Red Impact kwam terug voor de lichtere sleepwagen en wist een goede run neer te zetten. Helaas wel iets tekort voor de finale, maar de 98,85 zou uiteindelijk de 4e plaats opleveren! Black Magic deed de proeftrek over voor dezelfde afstelling als waarin ze hun proeftrek hadden gereden. Tijdens de eerste run kwamen ze tot 94,04, maar tijdens deze 2e poging kwamen ze 'slechts' tot 81,60. Zo'n 13 meter achter de eerste afstand, een tegenvaller voor Black Magic. Dragon Deere noteerde 98,16 en Mannheim Miracle vervolgens 90,97. Erik Peeters had vandaag schitterende velgen onder zijn trekker. Op onze oude banden met gele velgen werd de Inter voor de sleepwagen gezet. Erik zat zelf achter het stuur en wist ook een knappe FullPull te noteren en werd daarmee de 3e finalist! Hier zou het ook bij blijven. Red Danger was ook nog een goede kanshebber en was ook goed op weg naar de FullPull. Vlak voor de 100 meter lijn was het echter gedaan met de Inter. Met een knal scheurde heel het motorblok door midden. Enorme schade voor het team die we helaas voorlopig niet meer terug zien op de baan met deze machine. Henry van den Brink kon er gelukkig nog wel om lachen, maar wat is het jammer voor deze machine! Wild Pirate noteerde 93,48 en de vernieuwd Kabouter Power (Maximum Massey) 82,85. Hierna kon de finale beginnen. Laurens mocht aftrappen. In tegenstelling tot de eerste run was de finalerun een keurig rechte! Er moest weinig geremd worden en de laatste paar meters ging de machine er lekker in hangen. Een prima run met een mooie afstand van 95,14. In het Hertenkamp werd er voorzichtig gejuicht. De andere 2 moesten wel een hele goede run hebben om over deze afstand heen te komen. The Mystery was de eerste die het mocht gaan proberen. Martien van den Berg had een start zoals the Mystery bijna altijd heeft. De eerste helft van de baan wordt de grond niet geraakt met de voorwielen en maakt de Valtra veel snelheid. De laatste paar meters blijkt de machine taai en leek hij op het oog voorbij de afstand van Simply Green. Maar in Wekerom zijn we er wel achter gekomen dat die niet alles zegt. Het scorebord moest uitsluitsel geven. Na een tijdje wachten gaf deze het uitsluitsel 96,31 voor The Mystery. Ruim een meter verder dan Simply Green dus. Erik Peeters was de laatste die aanhaakte. Met het optoeren bleek echter dat de turbo schade opgelopen had en dus wist Erik geen afstand te noteren in de finale. Hiermee was het podium het zelfde als in Wekerom. Voor ons een prima tweede plaats waar we zeker tevreden mee zijn, maar als the Mystery elke wedstrijd een treetje hoger staat moet er toch verandering in komen. Erichem op 19 mei is de eerstvolgende wedstrijd voor de competitie waar we mogen proberen om dit te veranderen.
|