Erichem 2012 |
Zaterdag 20 mei stond de 3e competitiewedstrijd in Erichem op het programma. Het was heel de week nogal regenachtig geweest en aangekomen in Erichem was de baan toch even schrikken. De 3,5 ton standaard had helemaal niet gereden omdat ze de lege sleepwagen niet van zijn plek kregen. Maar er stond een lekker zonnetje en dus was het hopen dat de baan nog flink zou drogen. De 4,5 ton SuperSport stond als laatste klasse op het programma. Tussen de competitieklassen werd er een niet zo interessante fruitteelt klasse verreden, dus was het gezellig druk bij de bus en kon er in het zonnetje voorbeschouwd worden op de wedstrijd. Van de 12 deelnemers waren er 9 aanwezig. Red Danger zullen we voorlopig niet terug zien door de problemen in Stroe, Orange Factory was helaas weer niet aanwezig en ook White Shadow had af moeten zeggen. Tegen de tijd dat onze klasse begon was de baan toch wel een beetje opgeknapt, maar echt goed was die niet. Vooraf werd al duidelijk dat het met onze Puller banden wel eens lastig zou kunnen worden. Vanwege de afwezigheid van the Orange Factory had Martien van den Berg met the Mystery de proeftrek. The Mystery, met 2 overwinningen de te kloppen machine, wist in de eerste run een hele dikke FullPull te noteren en dus werd besloten om de sleepwagen zwaarder te zetten. Mannheim Miracle was de eerste die het mocht proberen voor de zwaardere sleepwagen. De John Deere had een redelijke run en noteerde 90,20. De wedstrijdleiding besloot dat de sleepwagen zo bleef staan. Mannheim Miracle had hiermee de eerste officiƫle afstand, maar besloot om de run over te doen en dus 6 plaatsen op te schuiven. Black Magic was de volgende en dit zou dan dus echt de eerste zijn die een officiƫle afstand zou noteren. De zwarte John Deere had een goede run, maar wist geen FullPull te noteren en dat gaf wel aan hoe de sleepwagen stond afgesteld. 97,39. Een mooie afstelling waarin alleen degene met een echt goede run FullPull zouden rijden. Na Black Magic was het Marien die Simply Green voor de sleepwagen zette. De start leek goed te gaan, maar de machine kon niet echt op toeren komen. Er werd nog een beetje met de koppeling gespeeld, maar het had weinig effect. De machine had weinig grip en dit resulteerde ook in een teleurstellende run. De uiteindelijke afstand was 'slechts' 87,61. Peeters wist dit beter te doen, maar kon ook niet helemaal tevreden zijn. De turbo-aardbei met Eddie achter het stuur wist geen FullPull te noteren en strandde bij 98,97. Secret off the Valley noteerde een afstand van 90,02, hiermee had Simply Green tot dan toe nog steeds de laatste afstand. Manus Versluis mocht gaan proberen om de eerst FullPull te noteren. In een goede run was het sinds tijden weer de oude Red Impact. De laatste meters bleef de motor goed lopen en weigerde uit te gaan. Deze run leverde dan ook het gewenste resultaat op: de eerste FullPull. Vervolgens onder de klanken van 'wie is er bang voor de boze wolf' kwam de geel met rode Theunissen Valtra voor de sleepwagen. De jarige Martien van den Berg deed wat iedereen van de Mystery verwachtte. Namelijk een dikke FullPull neer zetten. Met in de eerste meters een hele goede balans. We kregen dus sowieso een finale en nog altijd had Simply Green de korste afstand. Mannheim Miracle kwam hierna terug om de proeftrek over te doen, waar de eerste keer 90,02 werd gereden werd nu voor dezelfde sleepwagen-afstelling een afstand van 87,32 genoteerd. 30 cm onder de afstand van Simply Green die daardoor in ieder geval geen laatste zou worden! Dragon Deere wist ook een goede run neer te zetten met de nieuwe brandstofpomp, maar uiteindelijk leverde dit met een afstand van 99,05 geen FullPull op. Wel een afstand die goed was voor de voorlopige 3e plaats. Blue Thunder was de laatse deelnemer voordat de finale verreden ging worden. Jeroen Jacobs achter het stuur wist geen goede afstand te noteren en werd met 82,98 laatste in de klasse. We gingen ons opmaken voor een mooie finale van 2. Red Impact was daarin de eerste deelnemer en wist een goede run neer te zetten. Zou de inter 1086 dan de eerste zijn die The Mystery van een overwinning af ging houden. 96,63 was de afstand die Martin van den Berg met the Mystery zou moeten verbeteren. De start van the Valtra was weer uitstekend en de snelheid kwam er in. Uiteindelijk was het wel duidelijk dat the Mystery weer een 1e plaats pakte. Met een afstand van 100,58 waren ze bijna 4 meter verder dan de nummer 2. Een tegenvallend resultaat, maar nog wel een 2e plaats in de competitie. Met nog 9 competitiewedstrijden te gaan kan er uiteraard nog alles gebeuren! 1. Mystery |