Oudenhoorn 2012 |
Zaterdag 23 juni stond alweer de 7e competitiewedstrijd op het programma. In Oudenhoorn mocht er aangehaakt worden voor de punten. Na de geneutraliseerde finale in Made hadden de 4,5 ton SuperSport deelnemers er zin in om er een mooie spannende klasse van te maken in Oudenhoorn. Na verschillende klasses gekeken te hebben was het als laatste klasse de beurt aan de 4,5 ton SuperSport. Het baantje in Oudenhoorn was redelijk, met een lastige start. Van de 12 competitiedeelnemers waren er maar 9 aanwezig. Red Danger heeft nog steeds de grote schade van Stroe, Dragon Deere had schade opgelopen met proefdraaien en ook de Case van Hans Heeshakkers stond nog in de schuur met schade (opgelopen in Made). Met Maximum Massey als bijschrijver waren er 10 deelnemers. Als eerste stond de Blue Thunder voor de sleepwagen. In een prima run werd de eerste FullPull van de klasse genoteerd. Door de wedstrijdleiding werd besloten om de sleepwagen in deze afstelling te laten staan en dus was de eerste officiƫle afstand een feit! Secret off the Valley kwam in deze afstelling net te kort voor de FullPull en zouden we dus niet meer terug gaan zien in de finale. (99,25) Wie we graag terug wilden zien in de finale was Simply Green! Marien moest daar vandaag voor zorgen en wist een prima run neer te zetten, die resulteerde in een dikke FullPull en een finale plaats. Red Impact zette in de run daarna ook een FullPull neer. Henri zat deze keer achter het stuur van de Inter en wist het met de hakken over de sloten te halen, maar kwam dus wel terug in de finale. The Mystery mocht als volgende aanhaken en zoals we van de Valtra gewent zijn schaarde ook Martien van den Berg zich bij het rijtje finalisten. Ook de Peeters combinatie, met deze keer Eddy achter het stuur noteerde een gemakkelijke FullPull en dus beloofde het een mooie finale te gaan worden. Black Magic kwam met 97,50 een stukje te kort en ook Mannheim Miracle haalde met 94,97 geen FullPull. Orange Factory lukte dit wel en dus kwam ook deze Fiat nog een keer in actie. Bijschrijver Maximum Massey strandde bij 91,44 en dus werd de finale verreden met 6 deelnemers! Blue Thunder haakte in de finale als eerste aan. In deze finale run wist Blue Thunder een afstand van 89,20 te noteren. Marien mocht als tweede in de finale aanhaken en wist dus wat hij moest doen! De run was prima, de afstand van 94,48 ook. Maar met nog 4 deelnemers te gaan was er ook weer weinig over te zeggen. Hoe goed onze afstand was werd gelijk duidelijk in de volgende run. In Made was Red Impact de eerste sinds lange tijd die the Mystery voorbij reed. Dat deze Inter dus weer goed aan het lopen is, is duidelijk. Henri achter het stuur had een mooie run en op het oog was het niet te zeggen of Red Impact verder was dan de 94,48. Het scorebord gaf de uitslag en liet 94,40 zien. 8 cm minder dus dan de afstand van Marien. De volgende deelnemer was the Mystery. Wie is er bang voor de boze Wolf? Na Made is de angst bij sommige deelnemers wel wat afgenomen, maar dat de Valtra vermogen heeft is wel duidelijk. Na de run van the Mystery weer het zelfde verhaal. Op het oog was het niet te zien wie er verder was. Uiteindelijk gaf het scorebord weer de uitslag en kwam the Mystery met 94,26 op een voorlopige 3e plaats te staan en dus ging dit de eerste wedstrijd worden met een andere winnaar! De vraag was alleen of dit Simply Green, Erik Peeters of zelfs eventueel de Orange Factory nog ging worden. Een deel van dit antwoord zou snel komen, want de Turbo-Aardbei stond voor de sleepwagen. De Inter had een strakke run en op het oog was de machine verder dan de leidende afstand. Het scorebord gaf de definitieve uitslag 96,35 en dus de verste afstand. Orange Factory kwam daar als laatste deelnemer met 91,30 niet aan, maar reed wel naar een mooie 5e plaats. Met een 2e plaats konden tevreden zijn, want de verschillen waren vandaag klein tussen de nummers 2,3 en 4. De nummer 1 van vandaag stak er iets bovenuit! De volgende competitiewedstrijd is 7 juli in Speuld! 1. Erik Peeters |