Bakel 2012 |
De laatste competitiewedstrijd van dit seizoen werd verreden in Bakel. Vrijdagavond werd er al door een gedeelte van het team afgereisd om het terrein (en met name de feesttent) te verkennen en zaterdag volgende de DAF-bus met de overige teamleden en niet te vergeten de John Deere 4020.
Zaterdag werd er gereden in 2 sessies, wijzelf waren als laatste klasse aan de beurt in de 2e sessie. Voor ons reed de 3,4 ton SuperSport en hier was het Roel Janssen die met de Belazarus 2 op prachtige wijze het kampioenschap binnen sleepte. Een 7e plaats was genoeg voor het kampioenschap, in de eerste paar meters ging echter de turbo op een hoop. Er mocht wel 6 plaatsen opgeschoven worden en met zo'n 3 minuten per deelnemer moest de Belazarus dus na ongeveer 20 minuten terug komen. In deze tussentijd is de turbo verwisseld op een loeihete motor. Vervolgens weer aangehaakt en een FullPull neer gezet. Dit was voldoende voor de titel! Een fantastische prestatie van dit team! Na dit spektakelstuk ging de 4,5 ton SuperSportklasse nog verreden worden. Orange Factory was degene die vandaag de proeftrek had. De strijd om de bovenste plaatsen was niet heel spannend meer, maar onderin des te meer. Orange Factory streed met White Shadow nog tegen degradatie naar de promo klasse. In de eerste proeftrek liet de Fiat zien dat deze niet wilde degraderen en zette een dikke FullPull neer. Hierna ging de sleepwagen zwaarder en was het Laurens die wederom een proeftrek had. De run was niet eens zo slecht, maar de sleepwagen was toch wel behoorlijk zwaarder gegaan, want de combinatie stond uiteindelijk stil bij 92,37. Hierna werd besloten om de sleepwagen toch weer iets lichter te zetten en was het Secret off the Valley met de proeftrek. Dit was echter geen perfecte run en de combinatie strandde bij 80,20. Er werd dan ook besloten om de proeftrek over te doen en dus zouden we deze John Deere nog een keer terug zien. Red Impact was de eerste die een officiële afstand mocht noteren. De rooie uit Zijderveld kreeg met Manus achter het stuur voldoende snelheid, maar bleek in de laatste meters niet zo taai te zijn en waaide uit. Helaas voor het team nog een stuk voor de 100 meter lijn. 96,83 was de officiële afstand. White Shadow streed dus tegen degradatie en liet in zijn run zien weinig zin te hebben om te degraderen. In een mooie run zette de mannen uit Mariahout een snelle FullPull neer. Mannheim Miracle strandde bij 84,67, vervolgens kwam Orange Factoy terug om de proeftrek over te doen. In een goede run liet de Fiat zien in de Topklasse thuis te horen en noteerde een afstand van 98,49. De volgende die de proeftrek overdeed was Laurens met de Simply Green. In een prima run werd het gewenste resultaat gehaald: FullPull en dus werd er sowieso een finale verreden. Secret off the Valley was de 3e deelnemer die een proeftrek had en deze dus overdeed. In de eerste run zette deze John Deere 80,20 neer en wist dat de tweede run flink te verbeteren naar 93,12. De run van Blue Thunder was niet helemaal uit het boekje en strandde helaas al bij 32,88. De mannen uit Tonden beleven een seizoen met veel tegenslagen en sloten de competitie dus eigenlijk ook in stijl af: met een tegenslag. De Mystery had het kampioenschap al binnen en dus verscheen er in Bakel een gastrijder op de bok. Theunis van den Brink zat achter het stuur. De start was niet zo soepel als we die kennen van Martien, maar zeker niet slecht en ook de Valtra reed een FullPull. Dragon Deere was er gelukkig ook weer bij, maar kwam met 85,13 wel te kort. Black Magic kwam iets verder, maar wist zich deze wedstrijd met 88,43 niet in de top te scharen. De laatste deelnemer was een bijschrijver. White Stallion had bijna een jaar niet gereden, maar daar was in Bakel niet veel van te merken. Eddy van den Berg reed een keurige 6e plaats met 95,94. Dus was het tijd voor een finale. Het hele seizoen hadden we nog geen competitiewedstrijd gewonnen en dat wilden we hier graag doen. White Shadow was de eerste die aan mocht haken in de finale. De White Shadow reed een keurige run en noteerde een knappe afstand van 92,94. Vervolgens was het Laurens die voor de sleepwagen verscheen. De machine werd opgetoerd, maar kwam verder de gehele run niet in de buurt van de maximale 2700 toeren en dus werd de afstand van de White Shadow ook niet verbeterd. Het scorebord gaf uiteindelijk een afstand van 88,40 weer. Als laatste deelnemer was het de Nederlands en Competitiekampioen die mocht laten zien wat hij in huis had. Waar de Blue Thunder het seizoen afsloot in stijl was het The Mystery die het ook in stijl deed. Met een goede run noteerde the Mystery een afstand van 96,25. Een afstand die ruim voldoende was voor de eerste plaats! Voor Simply Green helaas geen eerste plaats, maar wel een mooie podiumplaats. De competitie werd uiteindelijk ook afgesloten met een keurig 3e plaats. Erik Peeters werd 2e en the Mystery pakte de titel. Helaas geen derde op rij voor de John Deere, maar met een 3e plaats in dit sterke deelnemersveld zijn we ook tevreden. Er staat een drukke winter voor de deur, want volgend jaar willen we uiteraard weer op de hoogste trede staan!! :) Het weekend in Bakel werd na onze klasse nog gezellig afgesloten in het Rood-Groen-Geel-Blauwe kamp met Red Impact, de Lowlandpullers en Simply Green. En als zo vaak op pullingwedstrijden was het ook in Bakel nog erg lang onrustig. |