Stroe 2013 |
In Stroe werd al weer de 4e competitiewedstrijd van het seizoen verreden. Voor aanvang van de wedstrijd bivakkeerde Simply Green op de 5e plaats, maar met de top dicht bij elkaar kon dat na Stroe zo maar weer heel anders zijn. De Megapull in Stroe had het goed voor elkaar, een leuke vlotte wedstrijd. Alleen het weer viel een beetje tegen. De wind langs de baan maakte het soms zo koud dat de ijsberen hun winterjas aantrokken! Maar dat mocht de pret niet drukken. De 4,5 ton SuperSportklasse stond als één na laatste klasse op het programma. Dragon Deere had de eerste wedstrijd dit seizoen geen tegenslagen en was er ook bij, waardoor alle 12 de competitiedeelnemers aanwezig waren. Peeters had de proeftrek in Stroe, maar dit ging niet helemaal volgens planning. Veel remmen zorgde voor een onstuimige run die zelfs buiten de baan eindigde en dus zouden we Peeters nog een keer terug zien om deze over te doen. Steel to Steal ziet er nog steeds schitterend uit, maar het vermogen wil er nog niet helemaal uit komen. De Farmall strandde in Stroe dan ook al bij de 89,33. The Mystery knalde daar in de run daarna flink over heen en zette met 105,72 een afstand neer die waarschijnlijk wel goed zou zijn voor de finale. Red Devil lukte dat deze keer niet want de Massey Ferguson bleef steken op de afstand van 95,52. Bruggeman kwam in de run daarna ook niet tot een afstand boven de 100 meter en noteerde 90,91. Dragon Deere had dit seizoen al de nodige pech gehad, maar stond zoals gezegd in Stroe dus wel weer voor de sleepwagen. De John Deere met de draak op de kap liep in Stroe zeker niet slecht en kwam tot de afstand van 98,16. Blue Thunder is de laatste tijd ook weer aan het lopen. Vorig seizoen zat het flink tegen voor de mannen, maar op het moment loopt de Ford goed en doet hij goed mee bovenin de top. Ook in Stroe liet het blauwe gevaarte dat weer zien. Het was goed voor de 2e afstand over de 100 meter, 104,08! Vervolgens was het de Turbo-Aardbei die de proeftrek over kwam doen. Deze 2e keer liet hij zien dat als de machine gewoon recht gaat het een kanon in deze klasse is. Met 104,15 werd de Inter dan ook op een mooie afstand neer gezet. Secret off the Valley kwam met 90,13 te kort en de goed lopende Orange Factory kreeg het ook niet voor elkaar om een finaleplaats af te dwingen. De Fiat ging erg hoog bij de start en uiteindelijk was 98,22 de officiële afstand. Vervolgens was het Marien die voor de sleepwagen kwam met Simply Green. De neus ging bij de start flink de lucht in, maar toch kwam er genoeg snelheid in de combinatie. Vervolgens bleef het motortje goed door gaan en werd er zelfs een FullPull genoteerd. Met de nieuwe regels is 110 meter een FullPull. Red Impact was de volgende deelnemer die mocht proberen om bij de verste 4 afstanden boven de 100 meter te rijden. Red Impact wist in Achterberg nog te winnen, dus waren de verwachtingen hoog gespannen. Het optoeren ging moeizaam, maar was wel weer spectaculair. Uiteindelijk kreeg Manus het hele zaakje aan het rollen en noteerde 103,96. Net niet genoeg voor de finale. Black Magic wist in de run daarna ook een goede run neer te zetten. De uiteindelijk afstand van de zwarte John Deere was met 103,88 net achter Red Impact. Wild Pirate noteerde als bijschrijver 90,12 meter en Red Danger kwam door turbo problemen helaas niet weg. Voor de statistieken was 8,90 de afstand. De finale werd vandaag dus met 4 verschillende merken verreden. Een Ford, een Valtra, een Inter en een John Deere. De Valtra mocht de spits afbijten en dus kwam Martien van den Berg voor de sleepwagen. Met een goede run noteerde de Valtra de eerste afstand in de finale van 101,91. Blue Thunder was de volgende finalist, maar bleef met 97,02 steken op een voorlopige 2e plaats. De machine van Peeters ging uit in de laatste meters, maar had toch voldoende snelheid om de afstand van Blue Thunder te verbeteren en noteerde 98,12. De laatste deelnemer was Simply Green. Zou the Mystery zijn eerste overwinning pakken dit seizoen of zou het misschien toch de 2e voor Simply Green worden? De finalerun moest Marien flink meer remmen dan de kwalificatierun. Toch wist de John Deere 4020 genoeg snelheid te houden en de leidersvlag te verzetten. De 103,92 was goed voor de eerste plaats! De tweede overwinning dit seizoen voor Simply Green was een hele lekkere. Hiermee stijgen we van de 5e naar de 2e plaats. De Mystery boekte heel knap zijn 4e podiumplek en heeft dus alle competitiewedstrijden tot nu toe op het podium gestaan. De volgende competitiewedstrijd wordt vrijdag 7 juni verreden in Staphorst. Bovenin de competitiestand staan de deelnemers dicht bij elkaar en dus beloofd het in Staphorst nu al weer spannend te worden! 1. Simply Green |