Bakel 2013 |
Bakel was al weer de laatste competitiewedstrijd van het jaar. Helaas was de wedstrijd dit jaar tegelijk met de wedstrijd in Almkerk. Altijd een gezellige wedstrijd waar we graag komen. Mede door de tijd dat we moesten rijden in Bakel was het niet mogelijk om iets te combineren. Dus helaas dit jaar geen Almkerk voor Simply Green. Dan Bakel, het weer in Bakel was niet echt om over naar huis te schrijven. Verschillende keren moest de baan afgedekt worden voor de regen. Door de organisatie was besloten dat de 4,5 ton SuperSport top dit jaar in de middagsessie moest deelnemen. Rond een uur of 3 werd er dus al begonnen met de 4,5 ton SuperSport top. Geen bijschrijvers aangezien de promo klasse 's avonds zelf reed voor de competitie. Red Devil had de proeftrek en noteerde in een goede run 107,56. De wedstrijdleider besloot vervolgens om de sleepwawgen iets zwaarde te zette. Erik Peeters was de eerste die mocht aanhaken voor de zwaardere wagen en wist een afstand van 105,77 te noteren. Opvallend onder de turbo-aarbei waren de wielen. Deze waren afkomstig van Red Danger en moesten de international 1066 de nodige grip geven. De sleepwagen bleef in de afstelling staan en Erik Peeters besloot om de afstand te laten staan. De volgende deelnemer was Simply Green. Een goede run zorgde voor een afstand van 108,20. Secret of the Valley heeft het dit seizoen nog niet helemaal gevonden. Op de taaie baan van Bakel wist het geheim van de Vallei 89,41 te noteren. Arjan Duijts kwam er met zijn zwarte John Deere niet aan. De afstand voor de mannen uit Lunteren was 85,07. Dragon Deere was de volgende John Deere. De machine staat te koop en ging proberen om in Bakel nog een visitekaartje af te geven. Met 96,98 wist Henny Hereijgens ook gewoon een goede run neer te zetten! Na deze run begon het weer te druppelen in Bakel en dus ging het zeil over de baan. Na een korte regenpauze werd het sein veilig gegeven en kon er weer gereden gaan worden! Steel to Steal mocht het als eerste na de regenpauze proberen. De laatste run van de Farmall in de topklasse dit seizoen strandde bij 85,34. Red Devil kwam vervolgens de proeftrek over doen, maar wist voor de zwaardere sleepwagen niet zo'n goede run neer te zetten als de eerste. Bij 92,29 was het over voor de mannen van de MF. Red Impact liet vervolgens zien dat de Inter goed aan het lopen is. Een goede run zorgde voor de eerste FullPull van de klasse op het scorebord. The Mystery had het goede voorbeeld gehad, maar wist dit niet na te doen. 101,30 was wel goed genoeg voor een voorlopige finale plaats. Blue Thunder bleef met 101,25 slechts 5 centimeter achter de Valtra, maar die 5 centimeter was vandaag wel het verschil tussen wel en geen finale plaats. Bruggeman loopt het 2e gedeelte van het seizoen goed, maar in Bakel kwam de John Deere toch wat te kort voor de finale. 96,24 was de afstand die op het scorebord verscheen. Orange Factory was de laatste in de finale. De te koop staande Fiat had geen super run en strandde al bij 91,24. Na de Fiat was het dus finale tijd! In de finale was het Erik Peeters die de spits af mocht bijten. De turbo aardbei moest er flink aan werken en moest bij 97,18 zijn meerdere erkennen in de sleepwagen. Marien had een goede run en ging ruim over de afstand heen. 104,58 was de nieuwe leidende afstand. Red Impact had in de kwalificatierun de verste afstand, maar dit geeft natuurlijk geen garanties voor de finale. De start was moeizaam voor de Inter uit Zijderveld en uiteindelijk kostte dit toch meters aan het einde. 98,58 was wel goed voor de voorlopige 2e plaats. The Mystery was de laatste die het Simply Green feestje in Bakel kon verpesten. De Valtra ging echter in een hoge versnelling weg en al snel werd duidelijk dat deze er niet bovenop zou komen. Bij 52,44 hield het dan ook op voor Martien van den Berg. Dit betekende weer een 1e plaats voor Simply Green. De 7e dit seizoen! Ook hopen we weer wat gegevens uit de datalogger te kunnen halen, zodat we in Harskamp kunnen knallen op het NK! 1. Simply Green |