Achterberg 2014 |
De 5e wedstrijd voor de competitie werd verreden in Achterberg. Een gezellige wedstrijd die op de vrijdagavond van het pinksterweekend wordt verreden. Een druk weekend voor Simply Green omdat traditiegetrouw de jaarlijkse bbq op zaterdag wordt gehouden. Als laatste klasse werd de 4,5 ton SuperSport verreden in Achterberg.
Alle competitiedeelnemers waren aanwezig en het was Bruggeman die met de proeftrek mocht beginnen. Een goede run eindigde voor de John Deere 7830 bij 106,23 meter. Wederom had de wedstrijdleider de afstelling in één keer goed, want de sleepwagen bleef in deze afstelling staan. Bruggeman besloot de proeftrek niet over te doen en dus was de eerste officiële afstand een feit. Martien van den Berg met The Mystery was de 2e deelnemer en wist in een overtuigende run de 110 meter te passeren. FullPull dus. Marien mocht dit gaan evenaren in de volgende run. Vanaf het begin van de run begon de John Deere erg te slippen en was het zoeken naar de grip. Her en der werd deze gevonden en met hangen en wurgen werd er ook een FullPull uit gesleept. Goed dus voor een finaleplaats. White Shadow stond ook weer voor de sleepwagen maar wist geen FullPull te noteren. Met de versnellingskeuze misschien een tikkie te hoog kwam de machine er niet helemaal bovenop en strandde bij 53,85. Black Magic kreeg ook vandaag weer niet helemaal eruit wat er wel in zit en eindigde op een afstand van 99,26. Van Stappust had een goede run, maar kwam met 107,43 net te kort voor een FullPull. Vooralsnog wel genoeg voor een finaleplaats, maar zal dat ook zo blijven? Secret of the Valley was de volgende John Deere en had ook een goede run, wat resulteerde in een afstand van 104,35. Maximum Massey leek steeds beter te lopen, maar had in Achterberg pech. Eenmaal op de baan bleek de machine geen oliedruk te hebben en werd dus zonder inspanning voor de sleepwagen weer weg gesleept. Red Impact knalde in Erichem iedereen voorbij en was dus aan de stand verplicht om zich bij de finalisten te scharen. Er moest tijdens de run wel gecorrigeerd worden, maar toch wist Manus de Inter 1086 over de 110 meter te rijden. Red Devil had de smaak te pakken en reed zich ook knap naar de FullPull. Ook Eddie van Eekelen op de turbo-aardbei kreeg dit voor elkaar en zo waren er dus al 5 Fullpulls in de klasse. Blue Thunder lukte het niet om zich hier bij de voegen en strandde bij 106,62. De balans in de Ford was nog niet helemaal wat het wezen moet, jammer want het zit wel in deze machine! Bijschrijvers Wild Pirate (80,97) en Up and Down (85,31) waren de laatste 2 in de kwalificatie. Met 5 FullPulls dus een finale van 5. The Mystery was de eerste die een afstand mocht neer zetten. De Valtra deed dit met een goede run en noteerde 102,84. Marien had in de finalerun duidelijk geleerd van de kwallificatierun. De start was er één met beleid en dat was precies wat nodig was op deze baan. De John Deere pakte goed op en verbeterde met 107,20 de afstand van The Mystery. Red Impact na Erichem de te kloppen machine, maar kon in Achterberg niet aan de leidende afstand komen. Met 105,38 bleef de Inter bijna 2 meter verwijdert van de John Deere 4020. Red Devil noteerde een afstand van 100,80. Binnen het Hertenkamp waren er wellicht al verschillende die zich rijk rekende, maar Eddie van Eekelen met de Turbo-aardbei dacht hier duidelijk anders over. De Inter van Erik Peeters leek geen super run te hebben maar sprokkelde toch de nodige meters bij elkaar en noteerde uiteindelijk een afstand van 108,12. Goed voor de eerste plaats. 1. Peeters |