Nadat de vrijdageditie van Meerkerk afgelast was, werd er vol goede moed op de zaterdag naar Meerkerk afgereisd. De weersvoorspellingen waren twijfelachtig. Vrijdag werd er al een tent opgezet en zaterdagmorgen werd de rest van onze eigen 'stand' ingericht. De Simply Green - VIP tribune werd ook officieel benoemd en wij waren 's morgens vroeg al klaar voor een gezellige dag Meerkerk.
Met nog 4 wedstrijden te gaan stond Lochem op het programma. The Mystery had de laatste 3 wedstrijden gewonnen en is voor de competitiestand flink aan het inlopen. Vandaag was het zaak om weer eens boven The Mystery te eindigen of in ieder geval niet te veel punten te verliezen. De weersverwachting voor Lochem was niet al te best, maar met goede moed werd er vroeg naar Lochem afgereisd waar samen met Red Impact een Rood-Groen kamp werd opgezet.
De wedstrijd van 22 juli in Lunteren werd vanwege de weersomstandigheden afgelast en verzet naar dinsdag 2 augustus. Wij hadden besloten om daar te gaan rijden zodat we wat kleine dingetjes konden testen. Aangekomen in Lunteren troffen we een nette, ruime opgezette wedstrijd aan met veel publiek. Vanwege een storing aan de sleepwagen liep men echter al wel flink achter op schema en dat zou niet minder worden.
Vrijdagavond mocht er worden afgereisd naar Harskamp voor weer een wedstrijd voor de punten. Met het natte weer van de laatste weken was het afwachten hoe het terrein er bij zou liggen. Aangekomen in Harskamp werd de bus al slippend en driftend geparkeerd en moer vast gereden. Dat gaf gelijk wel aan hoe nat het terrein was. Vervolgens de trekker gelost, de bus naar een beter stukje gesleept en gaan kijken hoe de baan erbij lag.
Zaterdag 23 juli stond de wedstrijd in Oudenbosch op het programma. Met het natte en ook koude weer was het maar de vraag of de wedstrijd door kon gaan, maar uiteindelijk wist de organisatie in Oudenbosch het toch voor elkaar te krijgen om een goede wedstrijd neer te zetten. De 4,5 ton MegaSport klasse was de laatste klasse en ook de klasse waarin Simply Green zou aanhaken.
Vrijdagavond werd de wedstrijd in Staphorst verreden. Na een week met veel regen was het ideaal dat we konden parkeren op het asfalt op het terrein in Staphorst. We waren benieuwd hoe de baan erbij lag na de vele regenval en bij het kijken naar de 3,4 ton SuperSportklasse bleek al wel dat het een listige baan was.
Op de vrijdagavond voor de eurocup wedstrijd van zaterdag in Putten was het de beurt aan de S-divisie om competitie te rijden. Voor de 4,5 ton SuperSportklasse topniveau was dit de 6e competitiewedstrijd. Als laatste klasse op de avond stond onze klasse op het programma. Samen met het team van Erik Peeters was er naar Putten afgereisd en het terrein lag er weer uitstekend bij. Nadat we bij de 3,6 ton SuperSportklasse de Green Star weer eens zagen winnen was het zoals gezegd als laatste klasse de beurt aan ons.
Na de goed verlopen wedstrijd in Hagestein mochten we vandaag weer voor de competitie aanhaken in Speuld. De wedstrijd was op een andere locatie als normaal, maar ondanks de redelijke natte ondergrond was de locatie weer goed! De 4,5 ton SuperSportklasse stond als laatste op het programma en toen de klasse eenmaal aan de beurt was lag het baantje er super bij. De oude kleibaan van het Gelredome was verplaatst naar Speuld en zag er goed uit.
Vrijdagavond 1 juli 2011 stond de wedstrijd in Hagestein op het programma. In Hagestein wordt geen NTTO wedstrijd verreden. Daardoor rijden er verschillende tractoren tegen elkaar die elkaar normaal gesproken niet tegen komen in een klasse. De klasse waar Simply Green in aan mocht haken was de 4,5 ton Prostock klasse.
De vierde competitiewedstrijd van dit seizoen stond 4 juni op het programma in Erichem. Heel de dag was het al schitterend weer en als laatste klasse op de zaterdag stond de 4,5 ton Supersportklasse op het programma. Er stonden 13 machines op de uiteindelijk startlijst en Roel Jansen was een extra bijschrijver met zijn Belazerus uit de 3,4 ton SuperSport klasse.
In Stroe stond de 3e wedstrijd voor de competitie op het programma. Op de wedstrijd werd er op de ene baan A-divisie gereden en op de andere baan de S-divisie. De pro-stocks trapte af in Stroe, dus werd besloten om vroeg te vertrekken, zodat we deze klasse nog konden zien. Nog voordat onze klasse verreden ging worden begon het te regenen in Stroe, zodat er een flinke pauze ingelast werd. De bus deed weer goed zijn werk, zodat iedereen redelijk droog na de regenpauze verder kon. De zeilen gingen weer van de banen en de wedstrijd kon weer beginnen. In de 3,6 ton SuperSport was de Green Star er eindelijk ook een keer bij en mocht gelijk plaats nemen op het podium.